martes, 20 de mayo de 2014

APRENDRE A UTILITZAR EL RATOLÍ

L'ús de les TICs ens ha facilitat la tasca als docents, podem utilitzar gran quantitat de recursos però sobretot podem crear nosaltres mateixos molts recursos adaptats a les necessitats individuals dels nostres alumnes, la qual cosa és molt important quan treballem amb alumnes amb NEE amb els quals necessitem més quantitat i varietat d'activitats per aconseguir el desenvolupament i consecució dels objectius del currículum.
Un dels problemes que podem trobar-nos quant a l'ús de l'ordinador és l'aprenentatge en l'ús del ratolí.
Els alumnes amb NEE solen presentar problemes a l'hora de fer servir el ratolí com accés a l'ordinador, ara amb les PDI podem accedir als continguts interactius multimèdia amb molta facilitat, i d'una manera molt directa; però si volem seguir avançant en l'adquisició de les competències Tic, no ens queda una altra que establir un programa estructurat d'aprenentatge en l'ús del ratolí.

En definitiva el que volem aconseguir és:
 
1. Que agafe el ratolí de forma correcta.
2. Que siga capaç de moure el ratolí a: dreta, esquerra, amunt i avall.
3. Que relacione la posició del punter a la pantalla amb la posició i moviment del ratolí.
4. Que reconega que hi ha zones interactives de la pantalla de l'ordinador pel canvi que es produeix en la imatge del punter.
5. Que reconega el botó esquerre i siga capaç de clicar-hi amb el dit índex per activar alguna cosa.
6. Que puga mantenir premut el botó del ratolí mentre es mou aquest, per arrossegar objectes per la pantalla i deixar anar quan siga oportú.
 


Però abans de començar a manejar el ratolí de manera precisa el xiquet/a ha d'entendre que el moviment de la seua mà sobre el ratolí o el fet de pitjar tecles fa que es produesquen uns canvis; es dóna una interactivitat, és a dir, ha de comprendre que hi ha una relació causa-efecte, entre el que fa (els seus moviments) i el que es produeix a la pantalla a causa d'aquests moviments.
Les activitats que proposarem aniran augmentant en grau de precisió dels moviments, de menor a major precisió.
Podríem establir diferents nivells:
- 1. - Activitats de desplaçament indefinit per la pantalla.
- 2. - Activitats de desplaçament orientat.

- 3.- Activitats de desplaçament i clic.
- 4.- Activitats de manteniment del  clic.
- 5.- Activitats  de manteniment del clic i desplaçament orientat.

En aquest Symbaloo he recollit diferents webs i arxius en flash per iniciar-se i practicar amb l'ús del ratolí, he intentant posar-los per ordre de dificultat creixent, així la primera fila tracta de jocs molt senzills de causa-efecte i orientació del ratolí per la pantalla . A la segona fila ja ha de practicar la intencionalitat i direccionalitat; així com l'efecte del clic del ratolí.També hi ha recursos per conèixer el teclat.
La idea és segmentar la tasca d'aprenentatge de l'ús del ratolí el màxim possible i amb els màxims recursos que hem trobat.




Symbaloo primeros pasos con pc

Espere que vos siga útil.

2 comentarios:

  1. ¡Estupenda selección! Los comparto en mi blog si no os importa. Gracias.

    ResponderEliminar
  2. Encantados de que te guste y por supuesto que puedes compartirlo.

    ResponderEliminar